Close

2017-06-22

rFactor FIA WTCC 2017 – Bathurst összefoglaló

Lezajlott a WTCC bajnokságunk második versenyhétvégéje, amelyet Bathurstban rendeztünk meg. A pilótákat ezúttal 2×10 kör várta, egy igen nehéz és technikás pályán. Összesen 16 versenyző állt csatasorba. Sajnos ezúttal volt olyan versenyző, akitől meg kellett válni, mivel nem teljesítették az előírt 25 körös hotlaps szabályt. Az időmérő edzés szokás szerint 3 etapból állt. A Q1-ben mindenki részt vett, és az első 10 jut tovább a Q2-be. Az első etapot Molnár Attila nyerte meg, mindössze 3 ezreddel Csőke Dezső előtt, majd fél századdal Fáy András előtt. Az éllovas Serbán Norbert remekül használta ki a lehetőségeket, hiszen a 9. helyre kvalifikálta magát, ami egy 2. helyet jelentett számára a második futamra a szabályok értelmében.

Aki bejutott még a Q2-be: Tóth Károly, Szalavics József, Vida Márk, Sirhán Péter, Kalocsai Dávid, Serbán Norbert és Bartha Márk. Kiesők: Jáger Tamás, Sirhán István, Fáy Antal, Cséplő Máté, Csordás László és Durai Péter.

A Q2-ben már Serbán Norbert is megmutatta a Seat Leon erejét, még úgyis, hogy 30 kg-al többel futott. Több mint egy tizedet adott Molnár Attilának. A 3. helyen kis meglepetésre Szalavics József ért be, akinek úgy tűnik egyelőre nagyon jó választás volt a Honda Accord. Tóth Károly ismét a stabil 4. helyet hozta. Őt a két Race Dream Team-es Vida és Fáy sorrendbe követte. További sorrend: Kalocsai Dávid, Sirhán Péter és Bartha Márk. Sajnos Csőke Dezsőt nem szerette ezen a hétvégén az rFactor, a Q2-ben már ledobta a játék.

A Q3-ban azonban már csak Q2 alapján a három leggyorsabb futhatott mért kört, így Serbán, Molnár és Szalavics szállhatott harcba a pole pozícióért. Serbán Norbert azonban ennek a szakaszba nem tudta összerakni a Q2-es idejét, amely nem lett volna elég a pole-hoz, hiszen Molnár Attila 2:17.850-es idejétől 4 tizeddel elmaradt. Szalavics Józsefnek nem volt sok esélye, azonban a 3. hellyel meg volt elégedve.

Az első futam rajta viszonyleg zökkenőmentesen lezajlott. Az élen változatlan maradt az állás. Tóth Károly vesztett egy pozíciót Vida Márkkal szemben, aki ezzel feljött a 4. helyre. Bartha Márk volt a rajt nyertese, aki a 9. helyről egészen a 6. helyig jött fel. A vesztes pedig Fáy András volt, aki a 14. helyig csúszott vissza, innen kellett visszajönnie, ha még életben szerette volna tartani a bajnoki címét. Csőke Dezsőnek nem jött össze a rajt sem ezen a futamon, hiszen már idő előtt kifagyott. A futam elsőbe felében inkább a mezőny hátsó részében mentek a csaták, köszönhetően Fáy Andrásnak, aki minél több pozíciót nyert körről körre. Az élen változatlan maradt az állás. Molnár vezetett Serbán előtt, aki nem hagyta magát és tartotta folyamatosan a helyezését, várva Molnár hibájára. Bartha Márk nem sokáig tartotta a 6. helyet, hiszen egy hiba miatt kiesett a futamból, így mindenki egy helyet előrelépett. Fáy először Durai Pétert előzte meg, majd a második körben már Fáy Antalt hagyta maga mögött.

A 3. körben Kalocsai Dávid két pozíciót is vesztett, először Sirhán István verekedte át magát rajta, majd Fáy Andrásnak is sikerült őt megelőznie. Ezzel Kalocsai visszacsúszott a 12. helyre. Eközben az élen kezdet kialakulni a csaták. Az élen Molnár-Serbán páros, míg a dobogó legalsó fokáért Szalavics és Vida hajtotta a lovakat. A szorosabb csata a dobogó 3. helyéért ment, hiszen Vida Márknak sikerült megelőznie Szalavicsot. Két körrel később Szalavics visszavette a 3. helyet. Fáy András eközben egészen a 9. helyig jött fel. Próbálta utolérni a Jáger-Cséplő párost. Az utolsó két körben sikerült is megelőznie őket és a 7. helyre kapaszkodott fel. Az élen az utolsó két körben egyre kiélezett lett a csata Molnár és Serbán mögött. Serbán addig hajszolta Molnár Attilát, amíg az nem vétett egy hibát az utolsó előtti körben a középső szektorban. Serbán, Molnár hibáját kihasználva átvette a vezető pozíciót, amelyet már verseny végéig sikerült megtartania. Ezzel megnyerte a 2. futamgyőzelmét a szezonban és magabiztos vezetéssel áll a pontverseny élén. Mögötte a peches Molnár Attila futott be a BMW-vel.

A dobogó legalsó fokára Szalavics József állhatott fel. A 4. helyen a Race Dream Team versenyzője, Vida Márk ért be, aki ezzel a 4. hellyel egy kicsit lemaradt a bajnokságban, de ez még nem jelent semmit, hiszen rengeteg van még a szezonból. További sorrend: Tóth Károly, Sirhán Péter, Fáy András, Jáger Tamás, Cséplő Máté, Kalocsai Dávid, Sirhán István, Fáy Antal és Durai Péter. Bartha Márknak nem jött ki lépés, hiszen motorhiba miatt feladta a futamot. Kiesők: Csordás László és Csőke Dezső.

A második futam is izgalmasra sikeredett. A rajtnál viszonylag mindenki zökkenőmentesen eljött. Molnár Attilának nem használt a szűk pálya adottságai, hiszen a hátsókerekes BMW-vel nem tudott előre lépni a rajtnál. Az élre Serbán Norbert állt, őt Vida Márk, majd Szalavics József követte. A középmezőnyben folytak a helyezésekért az egyre keményebb csaták. Molnár hibája miatt visszaesett egészen a 10. helyig, és Cséplő Máté is igen nagyot hibázott, aminek köszönhetően a 8. helyről a 14. helyre esett vissza. Fáy András a 3. körben, az 5. helyről próbálta előzni az előtte haladó Sirhán Pétert, akit a 4. körben sikerült is megelőznie.

Egy körrel később azonban Sirhán visszavágott és visszavette pozícióját. Az élen Vida nem tudta támadni Serbán Norbertet, aki magabiztosan vezette a futamot. Kettejükre Szalavics József nem tudott közeledni, de stabilan tartotta a 3. helyét. Molnár eközben Jáger Tamásra érkezett, majd Bartha Márkra, akikkel remek csatát vívott. Folyamatosan ment a pozícióváltozás. Először Molnárnak sikerült megelőznie mindkettőjüket, majd a pálya hátsó részében elvétette a féktávot, ezáltal Bartha visszatudta őt előzni. Ismét hibázott és Jáger is elment mellette. Pár körrel később Kalocsainak sikerült átverekednie magát Sirhán Istvánon. Cséplő Máté is kezdte összeszedni magát az utolsó helyen.

Először Durai Pétert előzte meg, majd következett Fáy Antal és a futam vége előtt két körrel Sirhán Istvánt is maga mögé utasította. A futam utolsó csatája Molnár és Bartha Márk között zajlott le a 7. helyért, amelyből az előbbi jött ki győztesen. A futamot nem nagy meglepetésre Serbán Norbert nyerte meg, aki ezzel a győzelemmel először tudott duplázni egy versenyhétvégén. A pontverseny élén magabiztosan áll, hiszen a maximális 400 pontból eddig 390-et gyűjtött. A 2. helyre Vida Márk ért be, míg a dobogó legalsó fokára Szalavics József állhatott fel. További sorrend: Sirhán Péter, Fáy András, Tóth Károly, Molnár Attila, Bartha Márk, Jáger Tamás, Kalocsai Dávid, Cséplő Máté, Sirhán István, Fáy Antal és Durai Péter ért még célba. Kieső: Csordás László és Csőke Dezső.

Gratulálunk mindenkinek! A következő versenyhétvége Zolderbe kerül megrendezésre, ahol a versenyzőket 2×12 kör fogja várni július 2-án. Addig is sikeres felkészülést kívánunk minden egyes tagnak, valamint jó pihenést!


One Comment on “rFactor FIA WTCC 2017 – Bathurst összefoglaló

Fay Antal
2017-06-30 at 16:24

Grat,jo volt az összefoglalo.

Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.