Close

2017-07-08

rFactor FIA WTCC 2017 – Zolder összefoglaló

Július 2-án újra összecsapott a WTCC bajnokságunk mezőnye. A versenyzők ezúttal a híres Zolderben, Belgiumban mérhették össze tudásukat. 2×12 kör várta a versenyzőket ezen a hétvégén. A hétvége előtt Serbán Norbert magabiztosan vezette az egyéni bajnokságot, ám a drámai zolder-i hétvége után már csak a 4. helyen áll a bajnokságban. Kérdés, tud-e innen erőt gyűjteni és az élre állni? No, de lássuk mi is történt a harmadik versenyhétvégén.

Az időmérő edzés ismételten három etapból állt. Erre a hétvégére egyébként 22 pilóta jelent meg, amely ismételten szép számnak mondható. Érdekességként említendő még meg, hogy ezen a hétvégén is a Hondát vezetők voltak túlsúlyba, szám szerint 14 Honda típusú versenyautó körözött a pályán a 22 autóból. Az időmérő első etapját nem kis meglepetésre Kackstetter Dániel nyerte meg 3 tizedes előnnyel, természetesen egy Honda volánja mögött. Az újonc Góth Viktorra, valamint a tapasztalt Fáy Andrásra, Szalavics Józsefre és Tóth Károlyra vert rá 3 tizedet. Érdekesség, hogy Szalavics és Tóth között mindössze 1 ezredmásodperc volt.  Serbán Norbert már 7 tizeddel el volt maradva. Őt Gál Miklós, Jáger Tamás és Nagy Tamás követett. Utóbbi már kicsivel több, mint egy másodperces hátrányban volt. A legjobb 10-be fért még bele Cséplő Máté. Őt folytathatták a Q2-be. A kiesők között szerepelt nem kis meglepetésre Vida Márk, Sirhán Péter, valamint Molnár Attila is. További kiesők: Kalocsai Dávid, Fáy Antal, Bartha Márk, Sirhán István, az újonc Stefán Antal, Orbán Péter, Csőke Dezső, Csordás László és Durai Péter.

A Q2-ben tehát a Q1 legjobb tíz versenyzője folytathatta. Ezt az etapot Góth Viktor nyerte meg, Tóth Károly előtt. Ezzel mindkét Kar-Go Racing Team-es versenyző bejutott a Q3-ba. Kettejük között 1 tizedmásodperc volt. Őket a szintén újonc versenyző, Gál Miklós követte. Ők hárman fértek be a Q3-ba, természetesen mindhárman egy-egy Honda volánja mögött. Fáy András a kicsit túlsúlyos Hondával a 4. helyet hozta. Kackstetter Dánielnek végül nem sikerült a Q1-es eredménye után a Q3-ba bejutnia, ám így sem szomorkodhatott, hiszen az 5. helyet szerezte meg. Jáger Tamás ezúttal a 6. helyről várhatta a rajtot. Serbán Norbert a Bathurstban elért eredmény után nem lehetett elégedett, hiszen csak a 7. lett. Cséplő Máté 8. helyet szerezte meg, de a második futamon a pole-ból várhatja a rajt pillanatait. Nagy Tamás a 9. lett, meg Szalavics József a 10. helyen fejezte be az időmérő edzést.

A Q3 két versenyzőről szólt ezúttal. Gál Miklós és Góth Viktor csatája itt kezdett kiéleződni. A Castrol Power versenyzője egy szenzációs körrel megszerezte a pole-t Góth előtt. Kettejük között 7 század volt csak. Tóth Károly ezúttal csak a 3. helynek örülhetett.

Az első futam rajt viszonylag eseménymentes volt. Vida Márk az első körben jelentősen javított, egészen a 6. helyig jött fel. Csapattársának, Fáy Andrásnak azonban nem jött ki jól a rajt és a 13. helyig esett vissza. Szalavics József is tudott javítani néhány pozíciót, egészen a 8. helyig jött fel. Egy körrel később sikerült megelőznie Cséplő Mátét is. Orbán Péter is sokat javított azonban az első körben három pozíciót is vesztett. Az élen eközben Góth Viktor folyamatosan nyomás alatt tartotta Gál Miklóst. A 3.-4. helyen is ment a taktika harc, míg az 5. és 6. helyen is kezdett kibontakozni egy csata. Az első körben még Molnár, Nagy és Bartha trióból is egy szép csata alakult ki, amelyből Bartha Márk jött ki a legjobban, ezzel feljött a 9. helyre. Molnár ezzel a csatával két pozíciót is vesztett. A hátsó traktusban a Chevroletet terelgető Durai Péternek az elején még jól ment, azonban a 2. körtől kezdődően folyamatosan vesztette a pozíciókat. Előszőr Orbán Péter előzte meg. Fáy András eközben körről körre próbált menteni a menthetőt. A 4. körben már három pozíciót is javítva a 10. helyre jött vissza. Két körrel később sikerült Bartha Márkon is áthámoznia magát, majd Cséplő Mátét is gyönyörű előzéssel hagyta maga mögött. Az utolsó körben egy komoly párharc alakult ki a győzelemért, amely Gál Miklós és Góth Viktor között alakult ki, amelyből az utóbbi került ki győztesnek.

Góth Viktornak tehát újoncként sikerült első győzelmét aratnia ebben a bajnokságban. Gratulálunk neki! Gál Miklós sem szomorkodhat, ám azért mégis, hogy végig vezette a futamot és az utolsó körben mégis elvesztette a futamgyőzelmet. A dobogóra Kackstetter Dániel állhatott fel, aki szép versenyzéssel megtudta előzni Tóth Károlyt és megtartani ezt a pozícióját, ezzel megszerezte szezonbeli első dobogós helyezését. A 4. helyet Tóth Károly szerezte meg. Vida Márk végül 5. lett. Jáger Tamásnak végül megkellett elégednie a 6. hellyel. Szalavics József sem örülhetett igazán, mivel a 7. hely helyet a futam vége előtt néhány körrel veszítette el. 7. végül Fáy András lett, míg a 8. helyet Cséplő Máté szerezte meg. A legjobb tízbe befért még Szalavics József és Bartha Márk is. További sorrend: Orbán Péter, Molnár Attila, Sirhán Péter, Stefán Antal, Nagy Tamás, Csordás László, Sirhán István és Durai Péter. Az eddigi bajnoki éllovas, Serbán Norbert a futam vége előtt esett ki, ezáltal elvesztette vezető pozícióját az egyéni pontversenybe. Akadtak olyan versenyzők, akik el sem tudtak indulni. Ezek közé tartozott Csőke Dezső, Kalocsai Dávid és Fáy Antal.

A második futam azonban tartogatott meglepetéseket. Cséplő Máté már az első körben elvesztette vezető pozícióját. Gál Miklós azonban már az első körben átvette a vezető pozíciót. Jáger Tamás is nyert néhány pozíciót, a 2. helyre jött fel az első körben. Cséplő Máté pestiesen szólva a menyből a pokolba találta magát, hiszen az utolsó helyre esett vissza. Nagy Tamás az első néhány körig szépen tartotta a 4. helyet, azonban később jelentős visszaesés következett. Először a 9. helyig esett vissza, majd egy körrel később javított ugyan egy helyet, azonban ismét jelentős pozícióvesztés következett. A mezőny hátsó részében is alakultak ki kisebb-nagyobb csaták. Csordás László, Durai Péterrel vívott nagyot, míg Sirhán István két pozíciót is vesztett az első körben. Fáy Antalnak sikerült megelőznie a 2. körben Csőke Dezsőt. Ekkor Fáy a 17. helyen találta magát. Néhány körrel később pedig javítani tudott még néhány pozíciót. Szalavics József a középmezőnyben hozta a „kötelező” eseményeket, hiszen az első körben a 8. helyen állt, majd két körrel később a 6. helyre is feltudott kapaszkodni.

Azonban egy körrel később 5 pozíciót is vesztett, majd ismételten egy javítás következett a futamában. A futam közepén a hátsó traktusban is folyamatosan mentek a pozíció cserék a pilóták között. Csőke Dezsőt többen is megelőzték az 5. körben. Serbán Norbertnek ezen a futamon sem ment, a 8. körben feladta a futamot. Ezzel már jelentős, 119 pontos hátrányt szedett össze a bajnokságban. A futamot végül, Gál Miklós nyerte meg. Ezzel mindkét versenyt két újonc versenyző tudhatta magáénak. Ezzel ők sokat javítottak a pontversenyben és már a középmezőnyben találják magukat. A dobogóra még Góth Viktor és Fáy András állhatott fel. Utóbbi ezzel csökkentette hátrányát csapattársával, Vida Márkkal szemben. Jáger Tamás végül a 4. helyen ért célba, amellyel feljött a bajnokságban a 3. helyre. Vida Márk végül 5. lett. A pontverseny éllovasa jelenleg ő, előnye 39 pont Fáy Andrással szemben. További sorrend: Kackstetter Dániel, Tóth Károly, Bartha Márk, Orbán Péter, Szalavics József, Sirhán Péter, Nagy Tamás, Csordás László, Fáy Antal, Stefán Antal, Sirhán István, Durai Péter, Csőke Dezső, Kalocsai Dávid, Molnár Attila és Cséplő Máté. Az egyetlen kieső Serbán Norbert.

Gratulálunk mindenkinek! A következő versenyhétvégét Ausztriában, Spielbergben rendezik meg a szervezők. Július 16-án bőgnek fel tehát újra a motorok, ahol a versenyzőket 2×16 kör várja majd. Addig is jó pihenést és sikeres felkészülést kívánunk minden egyes ligatagnak!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.