Close

2017-07-22

rFactor FIA WTCC 2017 – RedBull Ring összefoglaló

A negyedik versenyhétvége zajlott le múlt vasárnap a WTCC bajnokságunkban. A mezőny ezúttal egy európai pályára érkezett, Ausztriába, a híres Spielbergben. A versenyzőknek 2×16 kört kellett teljesíteniük a két futam során. Összesen 19 versenyző jelent meg Red Bull Ringen, ahol nagyon szoros volt a hotlaps állás. A versenyzőket pár század és néhány tized választott el egymástól. A versenyhétvége előtt a Race Dream Team versenyzője, Vida Márk vezette a bajnokságot, ám ezen a hétvégén fordult a kocka, hiszen a csapattársa, Fáy András kettős győzelmének köszönhetően az élre állt a pontversenybe.

A Q1-ben Fáy Antal bizonyult a leggyorsabbnak, akinek mindvégig úgy tűnt, hogy egy erős versenyhétvége elé néz, hiszen a hotlapson is mezőny elején tartózkodott, így bizakodhatott egy jó eredményben. Őt Vida Márk követte, majd Szalavics József. Ismételten a Hondak voltak a leggyorsabbak, hiszen az első négy helyen, csak Honda Accordos versenyző állt. A 4. helyet Sirhán István szerezte meg. Az 5. hely nem kis meglepetésre Orbán Péteré lett, aki egy Chevrolet Cruze-al szerezte meg ezt a helyezést. Stefán Antal is szépen teljesített, hiszen a 6. helyre hozta be a 156-os Alfa Romeot. A Seat Leon-os, Kalocsai Dávid szerezte meg a 7. helyet, amellyel biztos bejutónak számított a Q2-be. Jáger Tamás a 8. helyre hozta be a Hondat, míg Fáy András és Serbán Norbert kétséget kizáróan taktikai okokból hozták be autójukat a 9. és 10. helyre. Ez azt jelentette, hogy a második versenyen az első és második helyről rajtolhatnak. Kiesők: Bartha Márk, Góth Viktor, Sirhán Péter, Csordás László, Csőke Dezső, Szabó Zsolt, Tóth Károly és Durai Péter. Érdekességképpen elmondható, hogy az első 10 versenyzőt mindössze 471 ezred választotta el egymástól.

A Q2-ben még szorosabbá alakult a csata. Szalavics Józsefnek nem igazán ment ebben az etapban. Ellenben Orbán Péternek, aki Chevrolet Cruze-ával tovább repítette magát a Q3-ba. Maga mögé tudta utasítani a bajnoki cím várományosát, Fáy Andrást. A Q3-ba még nem kis meglepetésre Kalocsai Dávid jutott be. Sirhán István ezúttal is a 4. helyet szerezte meg. Őt Serbán Norbert követte. Stefán Antal bizonyult a legjobb Alfasnak, a 6. helyezésével. Fáy Antalnak ezúttal már nem ment olyan jól, mint a Q1-be. Vida Márknak sem sikerült maradandót alkotni, hiszen csak a 8. helyet sikerült megszereznie. Jáger Tamás lett a 9., míg Szalavics József a 10. helyezést szerezte meg.

A Q3-ban sajnos Orbán Péternek nem sikerült mért kört futnia, ezért már csak egy kérdés maradt az első futam előtt, méghozzá az, hogy: Ki nyeri az időmérő edzést? Ezt az időmérő Fáy Andrásnak sikerült megnyernie, aki több mint egy tizeddel tudta maga mögé utasítani Kalocsai Dávidot.

Az első futam rajtja viszonylag zökkenőmentesen zajlott le. A rajt során Góth Viktor nyert a legtöbbet, aki a 12. helyről feljött egészen a 7. helyig. Fáy Andrásnak sikerült megtartania vezető pozícióját. Serbán Norbertnek egy pozíciót vesztett az első körben, majd a következőben visszacsúszott egészen a 16. helyig. Az már biztossá vált, hogy nem ez lesz számára az év futama. Orbán Péter a 2. helyre jött fel, majd egy körrel később két helyet is veszített. Először is Vida Márknak, majd Kalocsai Dávidnak sikerült megelőznie őt. A középmezőnyben is alakultak ki vérre menő csaták. Sirhán István és Jáger Tamás is összecsapott, amelyből az utóbbi került ki győztesen. Orbán Péternek nem sikerült tartani a 4. helyet, hiszen a 3. körben visszaesett a 10. helyig, így odalett az álomhelyezés a Chevrolettel. Fáy Antal sem az évszázad futotta itt a WTCC bajnokságban. A második körben feladta a versenyt a 6. helyről. Gál Miklós és Szalavics József is összecsapott az első néhány körben. Utóbbinak sikerült ugyan megelőznie Gált, de egy körrel később visszaelőzte őt Szalavics. Ketten az egész futamon végig követték egymást. A futam második felében hol az egyik, hol a másik bizonyult jobbnak. Végül Gál Miklós nem bírta idegekkel és Szalavics vitte a prímet kettejük csatájában. Tóth Károlynak sem sikerült eseménydúsra ez a futam, hiszen a 12. helyről állt ki az ötödik körben. Serbán Norbertnek mint már mondottam nem ez a futam lett a legjobbja. Szabó Zsolttal és Sirhán Péterrel is összetalálkozott, akik megelőzték őt, majd egy körrel később a 17. helyre esett vissza. Serbánnak össze kell szednie magát, ha meccsben akarja tartani magát a bajnoki címért, hiszen kezd kifutni a ló a lába alól. Kíváncsian várjuk, hogy mi történik majd a következő versenyhétvégén. Góth Viktor is szépen feljött a dobogós helyezésekig. Majd a futam közepén Vida Márkot is sikerült megelőznie, amely előzéssel feljött egészen a dobogó második fokára. Fáy Andrást már nem tudta utolérni. A futamot végül Fáy Andrásnak sikerült megnyernie. Őt Góth Viktor és Vida Márk követte. Bartha Márk is szép eredményt ért el, hiszen a 11. helyről egészen a 4. helyre hozta be a Lada Grantat. Stefán Antal megszerezte az Alfa Romeonak a szezon legjobb eredményét az 5. hellyel. A 6. helyet Kalocsai Dávid szerezte meg, míg őt Szalavics József, Orbán Péter, Sirhán Péter és Gál Miklós követte. Ez lett a legjobb tíz. További sorrend: Csordás László, Sirhán István, Durai Péter, Csőke Dezső, Jáger Tamás, Serbán Norbert és Szabó Zsolt. Kiesők: Tóth Károly, Fáy Antal.

A második futam rajta is simán lezajlott. Ezen a futamon mindössze csak 17 versenyző vett részt. Serbán Norbert megőrizte vezető pozícióját. Fáy András követte őt, majd Jáger Tamás sem maradt el tőlük. Első körökben néhány pozícióváltás történt a középmezőnyben. Először is Szalavics József vette át az 5. helyet Stefán Antaltól. Vida Márk vesztett egy pozíciót Góth Viktorral szemben, míg Sirhán Péter is találkozott Gál Miklóssal, amely csatából az utóbbi került ki győztesen. A 3. körben Serbán Norbert nem bírta tovább tartani Fáy András támadásait. Fáy Andrásnak sikerült megelőznie őt, ezzel átvette a vezetést és haladt a szezonbéli első duplázásához. Vida Márknak ezúttal sem alakult jól a futam, hiszen beragadt a középmezőnyben. A dobogóért második fokáért is nagy csata alakult ki Serbán Norbert és Jáger Tamás között. Ebből végül az utóbbi került ki győztesen. A Stefán-Szalavics csata még nem fejeződött be, hiszen Stefán Antal később visszaelőzte őt. Stefán Antalnak a futam második felében Orbán Pétert is sikerült maga mögé utasítania. Két körrel később azonban három pozíciót is vesztett. Ezzel Szalavics feljött a 4. helyre, aki időközben megelőzte Orbán Pétert. Ezekbe a csatákba végül Góth Viktor is beavatkozott. Az utolsó kanyarig vérre menő csata ment az 5. helyért. Góth Viktor ebből nagyot profitált, hiszen sikerült megelőznie Stefán Antalt és Orbán Pétert is. Stefán Antal a futam utolsó körében még pozíciót vesztett Fáy Antallal szemben is. Gál Miklós és Vida Márk között is óriási csata alakult ki egész futamon, amelyet az utolsó körben döntöttek ki. Végül Gál Miklós jött ki győztesen az egészből. A futamot végül Fáy Andrásnak sikerült megnyernie, aki ezzel Serbán Norbert után először tudott duplázni egy versenyhétvégén. Fáy ezzel a futamgyőzelmével átvette a vezetést az egyéni pontversenyben. A dobogó második fokára Jáger Tamás állhatott fel, míg legjobb nem Hondásként Serbán Norbert végzett, a Seat Leon volánja mögött. Szalavics Józsefnek a 4. helyet sikerült megszereznie. Őt Góth Viktor követte, aki szenzációs futamot futott ismét a középmezőnyből indulva. Fáy Antal megszerezte szezonbéli legjobb eredményét a 7. helyével. További sorrend: Stefán Antal, Gál Miklós, Vida Márk, Bartha Márk, Sirhán Péter, Sirhán István, Csordás László, Szabó Zsolt, Csőke Dezső és Durai Péter.

A következő versenyhétvége július 30-án kerül megrendezésre Portimaoba. Addig is sikeres felkészülést kívánunk mindenkinek és jó pihenést!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.