Close

2017-10-21

rFactor WTCC 2017 TC1 ŐSZ – Szezon előzetes, csapatbemutató

Már csak órák vannak hátra és elrajtol az őszi WTCC TC1-es bajnokságunk. Összesen 24 versenyző adta le nevezési szándékát a nyolc versenyhétvégés szezonra. Új autó modellekkel készült el a WTCC mód, amely a 2017-es szezont dolgozza fel, annyiban változtatva, hogy egyéni csapatok alapításra van mód, illetve nem a hivatalos WTCC versenynaptárát használja a bajnokság, hanem egyéni pályák kaptak helyet.

A mezőny először október 22.-én Suzukába, Japánba látogat, majd ezt követi Salzburgring. Salzburgring után november 19.-én Argentínába látogatunk, majd az év utolsó hónapjában a Red Bull Ringre és a hazai pályánkra a Hungaroringre. A Magyar Nagydíj után pedig 3 hétre folytatódik a bajnokság, méghozzá a legendás ausztrál versenypályán, Bathurstban. Január utolsó két hetében pedig Moszkvába látogat először a mezőny, majd a szezonzáró Silverstoneban lesz.

Ebben a szezonban is van lehetőségük a versenyzőknek, hogy válasszanak a között, hogy privát csapatként indulnak. Ezzel a lehetőséggel Eke Dávid, Raffay Kristóf, Dobsa Richárd, Csordás László, Langermann Péter, Zsebe József, Kackstetter Dániel, Molnár Alex és Szabó Tamás. A privát csapatok közötti értékelésnél minden marad a régi az értékelés tekintetében. Az első versenyző 50 pontot kap, míg a további pontok a hétvége során így alakulnak: 45-38-32-26-20-15-10-5-4-3-2-1. Ugyanakkor a privát versenyzők nem csak a privát bajnokságban vesznek részt, hanem az egyéni értékelésben is indulnak, ahol a legjobb 25 versenyző kaphat pontot.

No, de lássuk a csapatokat:

A JBIG Competizione két csapattal áll neki a szezonnak, az A és a B csapattal. A JBIG Competizione A csapatát Bartha Márk és Szalavics József képviseli majd, akik az előző szezonban is tagjai voltak a bajnokságnak. Bartha Márk nem csak ebben a ligában, hanem anno a HunWEL-ben is megmutatta tehetségét. Bartha Márk tavaly a 7. helyen végzett az egyéni pontversenyben, míg a privát bajnokságban az előkelő 2. helyet érte el. Az előző szezonban nem alkottak egy csapatot az említett versenyzők, ám most már így mindenképpen több esélyük lehet. Szalavics József tavaly viszonylag jó szezont futott, az egyéni értékelésben az 5. helyet szerezte meg, míg a privát pilóták között is felállhatott a dobogóra, hiszen 3. lett. Idén nem indulnak a privátok értékelésében, hiszen az előző szezont látva úgy tűnik, hogy felnőttek a feladathoz. Ha saccolnom kellene, akkor Szalavicsot év végén az 6. helyre várom, míg Bartha Márkot a 8. helyre. Sok sikert nekik!

A JBIG Competizione B csapata két tapasztalt ”öreg” rókával vág neki a szezonnak. Gál Gergő legfőképpen a HunWEL-ben mutatta meg keresnivalóját a túraautózás világában. Nyárasdy István is begyűjtött már néhány győzelmet számos bajnokságban. Ő is anno a HunWEL-ben túraautózott. Nyárasdynak mindenképpen megvan az esélye talán a bajnoki címre is, míg Gál Gergő az élmezőny egy-egy csatájába is bőszen belekóstolhat. Mindkét csapat egyébként a Lada Vestat választotta az autók közül. Ez annyiban jó lehet számukra, hogy mind a négyen egymást tudják segíteni mind a pályán, mind a garázsban a beállítások terén.

A Race Dream Team a már megszokott párossal vág neki az őszi bajnokságnak is. A Fáy-Vida páros szezonok óta egy csapatot alkotnak, valahányszor a bajnoki címért küzdöttek. A nyári szezont Vida Márknak sikerült behúznia, aki közel 400 pontos előnnyel nyerte meg a bajnoki címet, ezúttal csapattársa Fáy András előtt. Igaz, hogy utóbbinak az utolsó két versenyhétvégét ki kellett hagynia. Fáy Andrástól ezúttal szerintem mindenki azt várja, hogy visszavág csapattársának és megszorongatja a szezon valamennyi futamán. Vida Márknak ezúttal is, csakúgy, mint tavaly is megvan az esélye a bajnoki címre. Csapatként, talán a legösszetettebb csapat a mezőnyben, hiszen nyáron is magabiztosan és hatalmas fölénnyel nyerték meg a csapatbajnokságot is. A Race Dream Team ezúttal is hű maradt magához és a Honda Civic-et választották maguknak. Kíváncsian várjuk, hogy az új Honda mennyire fog nekik feküdni.

Eke Dávidról ezúttal még nincs hírünk, hogy ő milyen csapatnévvel, illetve autóval vág neki az idei szezonnak.

Raffay Kristóf és az Olom Racing Team következnek a sorban. Raffay Kristóf számtalan SBR ligabeli bajnokságban elindult már. Mindenképpen a középmezőny oszlopos tagja lehet, amennyiben eljár majd a futamokra. Krisfót a Volvo S60-at választotta. Hasonló a helyzet Dobsa Richárddal is, aki a saját nevével alapított csapatot és a Citröen C-Elysee-vel vág neki a szezonnak. Privátként mindketten a privát bajnoki címért harcolhatnak majd.

A következő csapat nem más, mint az RRS Honda Racing Team. Tavaly külön utakat jártak ők ketten. Orbán Péter az előző szezonban a 6. helyet szerezte meg a Williams Martini Racing volánja mögött, ami egy Chevrolet volt. Cséplő Máté hozta magával a csapatnevet az előző szezonból, ő tavaly is a Hondat tekergette, csak úgy, mint sokan mások az előző szezonban. Cséplő Máténak a tavalyi szezon nem úgy sikerült, ahogy szerette volna, csak a 12. helyet szerezte meg, igaz két versenyhétvégét ki kellett hagynia. Ezúttal esélyük van csapatként előrébb lépni. Cséplő Mátét mindenképpen a legjobb tíz közé várom, míg úgy érzem, hogy Orbán Péter stabilan fogja hozni a top10-es eredményeket. Ők természetesen a csapatnévből kiindulva a Hondával vágnak neki ennek a szezonnak.

Egy teljesen új csapat is leadta nevezését az őszi bajnokságra. Ők a Boxed HorsePower. Sokat nem tudni róluk, igaz hallomásból már megállapítást nyert, hogy túraautózásban hatalmas tapasztalatuk van. A hotlapsról tudunk néhány infót leszűrni. Csiha Sándor eddig nagyon jó tempót produkál, hiszen az élmezőnyben van, de Fiatal Zoltán sem keseredhet el, hiszen ő is stabilan a középmezőnyben tudhatja magát. Erős csapat lehet ez, kérdés, hogy mennyit tudnak kihozni a Citröen-ből.

Csordás Lászlónak ezúttal sem jött össze, hogy csapattársa legyen. Ismét privátként vág neki a szezonnak a PSRT csapattal és egy Citröent fog tekergetni a nyolc versenyhétvége során. A nyári szezonban a 10. helyet sikerült megszereznie. Kérdés, hogy sikerül megtartania a top 10-es eredményét.

Langermann Péter egy újonc versenyző a ligában. Ő privátként vág neki a szezonnak az ICECOOL GP csapataként. Eddigi hotlaps eredményei alapján a középmezőny elejére várhatjuk őt. Kíváncsian várjuk, hogy mit tud kisajtolni a Hondából.

Zsebe József sokaknak ismerős, hiszen számos ligában és bajnokságban bizonyította már, hogy helye van az élmenők között és azt gondolom, hogy ez most sem lesz másképp. Ezúttal egy Citröennel vág neki a szezonnak és privátként. Mindkét cím megszerzésére nagy esélye van.

Kackstetter Dániel maradt tagja a ligánknak. Ezúttal a Chevroletet választotta magának, eddig egyedüliként a mezőnyben. Tavalyi szezonban mindössze a 25. helyet sikerült megszereznie, ám rengeteg versenyhétvégét kihagyott. Amennyiben eljár a futamokra stabilan a középmezőnybe tartozó versenyző lehet.

Serbán Norbert úgy volt, hogy privátként vág neki ismételten a szezonnak egy Volvo S60-al. Azonban a sors úgy hozta össze, hogy Team SN néven csapatot alapít Molnár Attilával. Utóbbi tavaly egy BMW-vel teljesített két versenyhétvégét. Molnárnak nagy falat lesz legyőzni a csapattársát, hiszen tavaly Serbán a Seat volánja mögött a 3. helyet szerezte meg. Csapatként mindenképpen a dobogóra várjuk őket. Kérdés, hogy melyiküknek jön ki jobban a lépés.

Molnár Alex is visszatérő versenyző a ligánkban. Ő is a gyorsaságáról híres és bármikor belekóstolhat az élmezőny csatájába. Egy Hondával tér vissza és a privát bajnokságban is fog szerepelni. Ott főleg esélyesnek mondható. Reméljük ismételten hozza a remek formáját.

Szabó Tamás is újonc lesz a mezőnyben. Ő egy Citröennel vág neki az idei őszi bajnokságnak. Privát bajnokságba is benevezett. Eddig elég jól muzsikál alatt a Citröen. Az élmezőny környékére várjuk. A csapat neve a Playboy Racing Team.

És végül, de nem utolsó sorban jönnek a tapasztalt ”öregharcos” versenyzők. A Race Dream Team All Stars csapatát Fáy András édesapja Fáy Antal és Tóth Károly alkotják majd. Csak úgy, mint a Race Dream Team csapata ők is egy-egy Hondával vágnak neki a bajnokságnak. Tóth Károly tavaly a 17. helyen fejezte be a szezont, míg Fáy Antal 16. lett. Kettejük között is komoly meccs lehet.

Az utolsó sajtóértesülések szerint ligába és egyben a bajnokságba visszatér közel 8 év után egy tapasztalt versenyző és újonc testvére. Ők Bánfi Tuzson és Bánfi Merse. A hotlapson egyelőre kicsit levannak maradva, azonban biztosan nehéz visszatérni egy régi új közegbe, valamint újonnan csatlakozni. Egyelőre egy-egy Hondát terelgetnek a pályán. Nevezésüket még nem adták le, azonban ami késik, nem múlik.

Ez tehát az őszi szezon mezőnye. A küzdelem október 22.-én rajtol majd Suzukába, ahol a versenyzőket 2×12 kör várja majd a felkelő nap országában. Tartsatok velünk!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.