Close

2017-10-30

rFactor WTCC 2017 TC1 ŐSZ – Suzuka összefoglaló

2017. október 22.-én lezajlott az első versenyhétvége az őszi WTCC bajnokságunkban. A szezon ezúttal Suzukában kezdte meg a szezont, ahol a versenyzőknek 2×12 kört kellett futamon teljesíteniük. Erre a versenyhétvégére 17 fő jelent meg, ami kezdésnek nem mondható rossznak. A két futamot azonban megelőzte a három etapból álló időmérő edzés.

Mint már megszokhattuk a Q1-ben minden pilótának lehetősége adódik arra, hogy a lehető legjobb körét összerakja. A Hondások az egész versenyhétvégén versenyképesebbnek tűntek a többieknél, így már a Q1-ben is megmutatták, hogy mire is képesek. A Race Dream Team két kiválósága, Vida Márk és Fáy András jutott be elsőként a Q2-be. Majd őket követte Csiha Sándor a Citröen volánja mögött, azonban neki már bő 6 tizedes hátránya volt. Ezt követően érkezett egy Volvos versenyző is, aki technikai problémákkal küzdött ugyan, de sikerült be kvalifikálnia magát a 4. helyre. Nem kis meglepetésre, Molnár Alex lett az 5. a sorban. Őket a JBIG Competizione A-B csapat pilótái követték, Szalavics-Nyárasdy sorrendben. A 8. helyre Molnár Attila ért be, majd őt követte Szabó Tamás a 9. helyen. Az utolsó bejutó hely pedig Bartha Márké lett. Kiesők: Gál Gergő, Tóth Károly, Bánfi Tuzson, Csordás László, Langermann Péter, Fáy Antal és Bánfi Merse.

A Q2-ben tehát már csak a legjobb 10 pilóta küzdhetett meg a Q3-ba jutásért. A Q2-ben szintén Vida Márk bizonyult a leggyorsabbnak. Azonban őt már nem csapattársa, hanem egy másik Hondás, Molnár Alex követte, aki 3 tizedre ugyan, de ott loholt Vida mögött. Fáy Andrásnak a 3. hellyel kellett megelégedni, ami nem mondható ugyan rossznak, hiszen a Q3-ban bejutott. Szalavics József szerezte meg a 4. helyet, majd őt Serbán Norbert követte. Bartha Márk is jelentőset zárkózott fel a Q1-hez képest, hiszen ezúttal a 6. helyre hozta be a Ladát. Szabónak sem kellett szégyenkeznie, hiszen ő volt a legjobb Citröenes a mezőnyben és a 7. helyre jött be. A 8. helyen Nyárasdy Istvánt intették le, majd Molnár Attila lett a 9. Csiha Sándornak ezúttal a Q2 nem jött össze, csak a 10. helyre tudta behozni a Citröent.

A Q3 igen nagy meglepetéssel szolgált, hiszen Molnár Alex szinte a semmiből megverte a Race Dream Team pilótát. Ő a Q3-ban egyedül futott 2 perc alatti időt. Fáy András is megmutatta azért, hogy keményfából faragták a 2. helyre jött be, míg Vida Márknak ezúttal megkellett elégednie a csalódást keltő 3. hellyel.

Az első futam rajtjánál mindenki zökkenőmentesen elrajtolt. A középmezőnyben történt egy-két helycsere. Serbán Norbert vesztett egy pozíciót, valamint a Gál Gergő hatalmasat rajtolt, aminek Molnár Attila nem örülhetett. Serbán Norbertnek ugyanakkor nem sokáig tartott a futam, mivel ismételten technikai problémák hátráltatták. A hátsó traktusban óriási csata zajlott Bánfi, Langermann és Csordás között. A meccsből végül Bánfi Tuzsonnak sikerült a legjobban kijönnie. Az első körben Szabó Tamás vétett még egy hatalmas hibát a 4. helyről, aki egy ütközést elkerülve, inkább a kavicságyat választotta. Ezzel a manőverrel egészen a 13. helyig esett vissza. Szalavics József is remek csatát vívott Molnár Alex-el, akinek ezúttal meg kellett elégednie a 4. hellyel. A 2. kör legelején Molnár Attilának is sikerült elmennie Gál Gergő mellett, ezzel Molnár feljött a 7. helyre. Ezt követően Nyárasdy és Bartha talált egymásra. Előbbi az utóbbi hibáját kihasználva felzárkózott az 5. helyre. Csiha is pozíciót hozott Gál Gergőn, valamint Szabó Tamás is elkezdte a felzárkózást a mezőny végéről. Az élen eközben Fáy András vezetett Vida Márk és Szalavics József előtt. Szalavicsot a két Race Dream Team-es versenyző nem tudta leszakítani magáról. Ugyanakkor Molnár Alex ismét üldözőbe vette Szalavicsot. Molnár a 4. kör legelején megelőzte Bartha Márkot, valamint Gál Gergőnek is sikerült visszaelőznie Csiha Sándort. A 7. helytől egészen a 9. helyig kezdett kialakulni egyfajta vonatozás, Bartha – Csiha – Gál sorrendben, valamint állandósulni látszottak a távolságok a mezőny többi tagja között is. Csihának balszerencsésen alakult ez a csata, mivel Gál Gergő ellentmondást nem tűrően védte pozícióját. Csiha már csak arra lett figyelmes, hogy a falban állt meg. Az 5. körben Molnár Alex visszavette a 3. helyét Szalavics Józseftől. A 6. körben Bartha Márk és Gál Gergő talált egymásra. A csatából végül Gál Gergő jött ki győztesként. A 7. kör végén Bartha Márkot Szabó Tamás is utolért. Bartha Márk a 130R utáni féktávot elrontotta, minek köszönhetően Szabó Tamás jobb ki gyorsítást tudott venni, ezzel simán elment mellette. Az élen eközben Fáy Andrásra több-kevesebb sikerrel próbált nyomást helyezni Vida Márk. A 8. kör végén már annyira utolérte, hogy az utolsó szektorban meg is szeretett volna próbálkozni az előzéssel, azonban ez nem ment neki. Olyannyira nem, hogy ahogy irányt váltott meg is pöccintette picit, a csapattárs autóját, aki ezzel letért a pályáról. A pozíciót természetesen Vida Márk visszaadta Andrásnak. Nyárasdy István eközben folyamatosan jobb köröket autózott Szalavicsnál, ezért szépen lassan utol is érte őt. A hátsó traktusban is alakultak a csaták. Tuzson folyamatosan nyomás alatt tartotta Csordás Lászlót, azonban előzni nem tudott. A 10. körben Molnár Attila rontott hatalmasat az 6. helyről, mivel elrontotta a Degner 2-őt. A kavicságyból csak több, mint 30 másodperc múlva sikerült kijönnie, és egészen csak a 11. helyre tudott visszajönni. A 10. kör elején még Fáy András a törésekben hibázott egyet, amelyet Vida Márk használt ki, és átvette a vezető helyet. A 4. helyért is hatalmas csata folyt, amelyet végül Nyárasdy István nyert meg. Tuzson végül megelőzte Csordás Lászlót, minek következtében feljött a 9. helyre. Csordás László nagyon elkoptatta a gumiját, minek köszönhetően Molnár zárkózott fel rá és az utolsó előtti körben meg is előzte őt. Ezzel Molnár a 10. helyre ért fel, ami a 2. futamon pole pozíciót jelentett neki. A futamot végül Vida Márk nyerte meg, Fáy András és Molnár Alex előtt. A 4. helyet Nyárasdy István szerezte meg, míg 5. lett Szalavics József. A 6. helyre Gál Gergő hozta be a Ladát, míg 7. helyet szerezte meg Szabó Tamás. A 8. helyet Bartha Márk kaparintotta meg, míg hosszú kihagyás után Bánfi Tuzson örülhetett a 9. helynek. A legjobb tízbe még Molnár Attila fért be. További sorrend: Csordás László, Tóth Károly, Langermann Péter, Fáy Antal és Bánfi Merse. Kiesők: Csiha Sándor és Serbán Norbert.

A 2. futam nagyobb izgalmakat hozott a tekintetben, hogy Fáy, Vida és Molnár mennyire tudnak felkapaszkodni a fordított rajtrácson. A rajtot a legjobban talán a 4. helyről rajtoló Szabó Tamás kapta el, aki az első kanyarban már a 2. helyen találta magát. Gál Gergő is nagyot jött előre, két pozíciót is javított. Ezen a futamon már csak 15-en álltak rajthoz. Bánfi Tuzson nem tudott élni a lehetőséggel, a rajtnál ő veszítette a legtöbb pozíciót, egészen a 7. helyig esett vissza a 2. helyről. Vida Márknak a 2. futam is jobban jött ki, hiszen Fáy Andrást már a rajtnál letudta gyűrni. Ezt követően Nyárasdy Istvánnal harcolt hatalmasat, aki nem adta könnyen magát. Az esélyes ezen a futamon Molnár Attila volt, köszönhetően annak, hogy a riválisok csak nagyon nehezen, vért izzadva tudtak felzárkózni. Eleinte Szabó Tamás tartotta a különbséget, de Bartha Márk már leszakadt, mivel Szalavics Józseffel volt elfoglalva. A 14. pozícióért is hatalmas csata alakult ki Langermann Péter és Bánfi Merse között. A 2. kör végén Fáy András olyannyira nem bírt Nyárasdyval, hogy az utolsó féktávnál kipöckölte őt. Fáy ezután Tuzsont vette üldözőbe. Szalavics József nem bírt el Bartha Márkkal, ennek köszönhetően kialakult egy négyes boly. Ennek a bolynak a legnagyobb győztese Molnár Alex lett, aki csalafinta módon szépen lassan, kanyarról kanyarra feljött a 3. helyig. Gál Gergő még megpróbált visszatámadni, de nem sikerült neki. Szalavics József nem bírt el Vida Márkkal, aki könnyedén kifékezte a 3. kör végén. Bartha Márknak sikerült megelőznie Gál Gergőt is, ezzel feljött a 4. helyre. Vida Márk egy körrel később már Gál-Bartha duót támadta. Fáy András is üldözőbe vette Szalavics Józsefet, de csak nagyon nehezen tudta átrágni magát. A futam közepén gyönyörű szép ötös fogat alakult ki a 4. hely megszerzéséért. Ehhez a fogathoz pár kanyarral később csatlakozott Nyárasdy István is. Az 5. kör végén Gál Gergő egy óriási hibát mentett meg, aminek köszönhetően hirtelen irányváltást kellett alkalmaznia, annak elkerülése érdekében, hogy ne szálljon bele Bartha és Vida autójába. Vida mindent megpróbált bevetni Bartha Márk ellen, ami végül sikerült is a Degner kanyarok előtt, olyannyira, hogy Bartha Márk a falban állt meg. Ugyanakkor Vida Márk lelassított és visszaesett a 8. helyre. Szabó Tamást közben utolérte Molnár Alex, aki végül könnyedén megelőzte az előbbit. Ezzel a két Molnár az első két helyen állt. A 4. helyért még mindig ment az öldöklő csata. Most Fáy András próbált nyomást helyezni az előtte lévő Nyárasdyra, akit végül „visszaengedett” maga elé a kilökés miatt. A 8. körben azonban tisztán meg is tudta őt előzni. Ezt követően Gál Gergő mellett is elment. Nyárasdy az előzés során lesodródott a pályáról és ő is csakúgy, mint Bartha a falban állt meg. Vida Márk ezt követően üldözőbe vette Gál Gergőt, aki végül a 8. kör első szektorában a csiki-csukiban előzött. Ezzel Vida feljött a 6. helyre. A 9. körben a Fáy-Vida páros megpróbált Szalavicsra nyomást gyakorolni. Fáynak a hadművelet a 9. kör végén sikerült is, ezzel feljött a 4. helyre. A futam vége felé érve Vida Márknak is sikerült átrágnia magát Szalavics Józsefen. A futamot végül Molnár Attilának sikerült megnyernie, Molnár Alex és Szabó Tamás előtt. A 4.-5. helyet a két Race Dream Team-es versenyző, Fáy-Vida sorrendben szerezték meg. A 6. helyen Nyárasdy István ért be, őt követte Gál Gergő, majd Bánfi Tuzson. Tóth Károly az előkelő 9. helyet szerezte meg. Szalavics József a büntetésének köszönhetően a 10. helynek örülhetett. További sorrend: Csordás László, Bartha Márk, Langermann Péter és Bánfi Merse. Kieső: Fáy Antal.

A következő versenyhétvége Ausztriában, Salzburgringen kerül megrendezésre, ahol a versenyzőket 2×16 kör várja majd. A legtöbb súly ezúttal Vida Márk kapja majd, mivel ő vezeti a bajnokságot. Sikeres felkészülést mindenkinek!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.