Close

2017-11-14

rFactor WTCC 2017 TC1 ŐSZ – Salzburgring összefoglaló

Kicsit megkésve, de elérkezett az idő, hogy összefoglaljuk, hogy mi is történt a szezon második versenyhétvégéjén Ausztriában, a Salzburgringen. A versenyhétvégét megelőzően az előző szezon bajnoka, Vida Márk vezette a pontversenyt Molnár Alex és Fáy András előtt. Az osztrák a versenyhétvégén kifejezetten nehéz dolguk volt a pilótáknak, mivel igen rövid pályáról van szó és a síkánok olykor-olykor megbosszulják magukat. Erre a versenyhétvégére összesen 17 versenyző jelent, ami csakúgy, mint Suzukában, itt sem mondható rossznak.

Az időmérő edzés nagyon szorosan alakult, hiszen mint már mondottam volt rövid pályáról van szó, minek köszönhetően csak századok választották el a versenyzőket egymástól.

Az időmérő edzés első szakaszában Fáy András bizonyult a leggyorsabbnak, aki egyedül tudott bemenni 1:17.800-as idő alá. Őt Csiha Sándor követte mindössze 9 ezreddel. Szalavics József csakúgy, mint Suzukában itt is nagyon jól muzsikált. A Q1-ben a 3. helyet szerezte meg. Őt a bajnoki éllovas Vida Márk követte. Orbán Péter az 5. helyre hozta be autóját, aki idén először állt rajthoz versenyhétvégén. Molnár Alexnek ezúttal nem ment olyan jól, mint Suzukában, ámbár időleg nem volt elmaradva, csakúgy, mint Molnár Attila sem, aki a 7. helyre hozta be a Q1-be autóját. Tóth Károly a 8. helyre ért be, aki innentől már 1:18.000-an felüli időt futott. Őt az újonc Fiatal Zoltán követte, valamint, aki még bejutott a Top 10-be az Bánfi Tuzson volt. Ők tízen tehát, akik bejutott a Q2-be. Ugyanakkor Nyárasdy Istvánnak nem sok kellett a Q2-es szerepléshez, mindössze 24 ezreddel maradt le erről. Szabó Tamás is kiesett ezúttal, csak a 12. helyre hozta be a Citröent. Kackstetter Dániel lett a 13., őt követte Fáy Antal, majd Langermann Péter hozta be a vasat a 15. helyre. Cséplő Máténak ezúttal nem ment olyan, pedig a teszteken jól muzsikált alatta a Honda, csak a 16. helynek örülhetett. Az utolsó helyet pedig Csordás László szerezte meg.

A Q2-ben Molnár Alex és Orbán Péter volt a meglepetés ember, hiszen Molnár megnyerte a Q2-őt, míg Orbán Péter a 2. lett. Fáy András szerezte meg a 3. helyet. Hármukat egymástól kicsivel kevesebb, mint 8 század választott el. Molnár Attila lett a 4. a Volvoval. Vida Márknak ezúttal meg kellett elégednie az 5. hellyel, míg Szalavics József a 6. lett. A két BoxedHorsePower Team versenyző a 7.-8. helyen ért be, Csiha-Fiatal sorrendben. Bánfi Tuzson megszerezte a 9. helyet, megelőzve Tóth Károlyt.

A Q3-ban Molnár Alex nem futott időt, így csak Orbán és Fáy között dőlhetett az időmérő sorsa. Fáy András az időmérő edzés utolsó szakaszában összeszedte magát és egy 1:18.000 feletti idővel megszerezte a pole pozíciót Orbán Péter előtt. Kettejük között mindössze 57 ezred volt.

Az első futam rajtját a legjobban talán a 4. helyről rajtoló Molnár Attila kapta el a legjobban. Az első kanyarhoz érve három pilóta próbált elfordulni egymás mellett, ám ebből Orbán Péter jött ki a legjobban, mivel elvette az 1. helyet Fáy Andrástól. Molnár Alex veszített egy pozíciót, míg Szalavics József egyet jött előre. Vida Márk volt talán a rajt első nagy vesztese, aki egészen a 10. helyig esett vissza, míg a másik Bánfi Tuzson, aki az utolsó helyre esett vissza a 9. helyről rajtolva. Az első kör végéhez érve Szalavics megpróbálta megelőzni Molnár Alexet, ki is bújt mögüle szélárnyékból, de az utolsó szektorhoz érve lecsúszott az ívről, minek köszönhetően nem csak Molnár Alex vette vissza a pozícióját, hanem még Fiatal Zoltán is elment mellette. Fáy András eközben nagy nyomást helyezett Orbán Péterre, aki nem sokáig bírta tartani Andrást, aki már az első kör végén visszavette 1. helyét. A csatának köszönhetően Molnár Attila is felért rájuk, csak úgy, mint Molnár Alex. Őket a Fiatal-Szalavics-Tóth trió követte. Vida Márk próbált visszakapaszkodni, hiszen ezzel a helyezésével sokat veszítene a bajnokságban. Először Cséplő Mátét kellett legyűrnie, ami sikerült is neki kihasználva a hosszú egyenes előnyeit, valamint a szélárnyékot. Szalavics közben visszavette pozícióját Fiataltól. Vidának ezután sikerült még egy helyet visszavennie, ezúttal Szabó Tamástól, ámbár ennek fejében megkapta Csiha Sándort, aki kihasználva súlyelőnyét könnyen elment mellette. A futam közepéhez érve néhány pilótától előjöttek a hibák, ami meglepő volt, hiszen olyanok hibáztak, mint Orbán Péter vagy Molnár Alex. Tóth Károly ennek köszönhetően sokat előrejött és az előkelő 6. helyen tartózkodott. Vida nem hagyta annyiban Csiha Sándor előzését, vissza támadt. A futam végéhez érve Molnár Attila nem tudta támadni Fáy Andrást, ezért Molnárnak ezúttal megkellett elégednie a 2. hellyel, míg Fáy megszerezte szezonbéli első futamgyőzelmét. A dobogó legalsó fokára Fiatal Zoltán állhatott fel Szalavics József büntetésének köszönhetően, aki nagyon agresszív magatartást tanúsított ezen a futamon. Vida Márk végül a 4. helyet szerezte meg. Molnár Alex a hibája ellenére az 5. lett, míg Orbán Péter a 6. helyre hozta be a Hondáját. Szalavics a büntetésének köszönhetően a 7. helyet szerezte meg. Őt Nyárasdy István követte, míg Csiha Sándornak meg kellett elégednie a 9. hellyel. Szabó Tamás lett a 10. a sorban. Csordás László az utolsó helyről szépen előrejött a 11. helyig. Bánfi Tuzson nem lehetett elégedett a 12. helyével, ámbár javított a futam elejéhez képest. Cséplő Máté lett a 13., míg Kackstetter Dániel a 14. Tóth Károlynak nem jött össze a jó eredmény, hiszen a hibájának köszönhetően csak a 15. helyre hozta be a Race Dream Team All Stars autóját. Langermann Péter lett a 16., míg Fáy Antal is hibázott és egy kör hátrányban a 17. helyet szerezte meg.

A második futam nagyobb izgalmakat hozott, mint az első. A rajtnál mindenki szépen eljött, egyedül a mezőny hátsó tagjai, Kackstetter és Langermann találtak egymásra. Kackstetter megpróbálta levágni a kanyart, azonban megakadt a fekvő bolyán. Az élre Szabó Tamás állt, őt követte Orbán Péter, majd Nyárasdy István. Molnár Alex is sokat jött előre, egészen a 4. helyig, ám nehezen tudta csak megtartani ezt a helyezését, hiszen Csiha Sándor folyamatosan ott loholt a nyakában. Vida Márk és Molnár Attila is egymásra találtak, amelyik csatából Molnár Attila jött ki jobban, olyannyira, hogy Vida Márk ismételten sokat visszaesett egészen a 9. helyig. A második körtől kezdődően a mezőnyt nagyon összeállt. A helyzetet legjobban Nyárasdy István ismerte fel a legjobban, aki a második körben az élre állt. Orbán Péter nem tudta tartani a helyét, visszaesett a 4. helyig, míg Szabó Tamás sem, aki megelőzött Molnár Alex. Molnár Attila is folyamatosan jött előre, Csiha Sándort előzte meg és átvette az 5. helyet. Fáy Andrásnak eközben nem igazán jött ki a lépés, csak a 8. helyen tartózkodott, de nem volt messze az első helytől sem, szép vonatozás alakult ki. A 3. kör elején Molnár Attila hatalmasat csapódott a gumifalba és Csordás László – Fáy Antal duóhoz érkezett vissza a pályára. Vida Márknak ez a futam olyannyira nem jött össze, hogy a mezőny végén kullogott a többször hibáknak köszönhetően. Ezzel már biztossá vált, hogyha Fáy befejezi a futamot, akkor megelőzi csapattársát. A 6. helyen autózó Szalavics József is megtalálta a bolyát az utolsó szektorban, minek következtében még a kereke is kitört, ezért feladta a futamot. Ezzel Fáy András még egy helyet jött előre. A 7. helyen autózó Cséplő Máté nem igazán tudta tartani a majdnem totálkáros Molnár Attila Volvoját, aki átvette tőle a 7. helyet. Mindeközben az élen, valamint a 4. helyért is hatalmas csata zajlott. Molnár Alex a 2. helyen autózva már-már mindennel próbálkozott, de nem tudta megelőzni Nyárasdy Ladáját. Fáy András is végül nagy nehézségek árán eltudott menni Csiha Sándor mellett. A 7. körben hatalmas baleset történt, Cséplő Máté elveszített uralmát az autója fölött és belecsapódott a gumifalba a hosszú egyenes végén. Az autó mondanom sem kell, totálkáros lett. Eközben Orbán Péter is hibázott, aminek köszönhetően Fáy András már a dobogó legalsó fokán volt. Orbán Bánfi mögé érkezett vissza, akit nehezen ugyan, de sikerült megelőznie és visszakapaszkodnia az 5. helyre. A futam végéhez érve már nagyobb esemény nem történt. Nyárasdy másfél másodperces előnnyel ugyan, de megnyerte a futamot. Ezzel a négy versenyből négy különböző versenyző tudott futamot nyerni, ami azért jó, mert szorossá válik a bajnokság. Molnár Alex a 2. helyet szerezte meg, majd Fáy András örülhetett még a dobogó legalsó fokának, aki ezzel átvette a pontversenyben az első helyet. A 4. lett Csiha Sándor, míg Orbán Péter az 5. helyre hozta be az autóját. Bánfi Tuzson az előkelő 6. helyen ért célba, míg Molnár Attila is a sírból hozta vissza a 7. helyet. Csordás László is remek futamot futott a 8. helyre jött be, míg Szabó Tamásnak ez a futam sem jött össze és a csalódáskeltő 9. helyen fejezte be a futamot. A legjobb tízbe még Vida Márk fért be. Ezen a hétvégén nagyon gyengén muzsikált, de innen még nincs veszve semmi számára sem. Fiatal Zoltán a 11. helyet szerezte meg, míg Fáy Antal a 12. lett. Langermann Péter a 13. helyre hozta be autóját, míg Kackstetter Dániel már nem fejezte be a futamot, ő motorhiba miatt esett ki. További kiesők: Cséplő Máté, Szalavics József és Tóth Károly.

A következő versenyhétvége november 19.-én kerül megrendezésre Argentínába, a Termas De Rio versenypályán, ahol a versenyzőket 2×12 kör fogja majd várni. Addig is mindenkinek jó pihenést és sikeres felkészülést kívánunk!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.