Close

2017-12-07

rFactor WTCC 2017 TC1 ŐSZ – Termas de Rio Hondo összefoglaló

A 3. versenyhétvégén is túl van a WTCC bajnokságunk, amely ezúttal Argentínába Termas-ba látogatott. Ezen a versenyhétvégén, a futamokon a versenyzőket 2×12 kör várta és a súlybüntetések miatt néhány újonnan érkező versenyző igen csak nagy esélyt kapott a győzelem megszerzésére. A hétvégén egyébiránt 17 versenyző vett részt.

A Q1-ben a Team SN versenyzője Serbán Norbert bizonyult a legjobbnak Fáy András előtt. Vida Márk a Race Dream Team másik versenyzője lett a 3., míg a bajnoki címért csatában lévő Nyárasdy István hozta be autóját a 4. helyre. Tóth Károly alatt a Honda ezen a versenyhétvégén elég jól muzsikált, a Q1-ben az 5. helyen végzett. A 6. lett Szalavics József, majd 7. helyen érkezett Gál Gergő. A 8. helyre hozta autóját Orbán Péter, majd Molnár Attila lett a 9. sorban. Aki még bejutott a Q2-be az Bánfi Tuzson volt a Hondával. A 11. helyen érkezett a mezőny egyetlen Chevroletje, amelyet Kackstetter Dániel kormányoz. 12. lett Csordás László, őt Langermann Péter, majd Szabó Tamás követte. Fáy Antal ez az időmérője sem lett a kedvence, mindössze a 15. helyen végzett. Őt Cséplő Máté a 16. helyen és Bánfi Merse a 17. helyen követte.

A Q2-ben nagy meglepetésre Tóth Károly ért be elsőként, aki egyedüliként tudott 1:39.000 alá menni. Őt Serbán Norbert, majd Szalavics József követte. Fáy András ezúttal nem jutott be a Q3-ba, csakúgy, mint csapattársa Vida Márk sem. Molnár Attila a 6. helyet szerezte meg. Gál Gergő a 7. helyre hozta be a Lada Vestat, majd őt követte Nyárasdy István. Bánfi Tuzson végül megverte Orbán Pétert és ezzel előbbi a 9. helyről rajtolhatott, míg utóbbi szerezte meg a 10. helyet.

A Q3-ban Tóth Károly érte el a legjobb köridőt ugyan, de azt nem tarthatta meg, mivel a BT úgy látta, hogy szélesített és ezzel előnyt szerzett. Ezzel Szalavics József szerezte meg a pole pozíciót. Serbán Norbert pedig a 3. lett.

A rajtnál mindenki szépen eljött. Egyedül Szalavics József bukott sokat, mivel a rajtot követően Tóth Károly átvette a vezetést. Serbán Norbert is lerajtolta, sőt még Fáy András is. Molnár Attila is bukott néhány pozíciót, mellette Gál Gergő, Orbán Péter és Nyárasdy István is elment. Fáy András nem sokáig tudta tartani Szalavicsot, meg kellett elégednie a 4. hellyel. Szabó Tamás is rengeteget jött előre, feljött a 7. helyre, pedig a mezőny végéről rajtolt el. Molnár Attilával csatázott, de nem tudta tartani. Előzési hibáját majdnem Gál Gergő és Orbán Péter is kihasználta. Vida Márkot közben Nyárasdy István is megelőzte. Ahogy haladtunk a futammal Vida Márk egyre inkább kezdte elveszíteni tapadását, így Molnár Attila kezdte őt támadni. Az élen eközben Serbán Norbert folyamatosan nyomást helyezett Tóth Károlyra. Fáy András eközben csatában állt a dobogó legalsó fokáért Szalaviccsal szemben. A 9. hely megszerzéséért egy nagy vonat alakult ki, élén Szabó Tamással. Őt Orbán Péter, Kackstetter Dániel és Csordás László követte. Orbán Péter hibázott minek következtében Kackstetter és Csordás is elment mellette. Molnár Attila közben elvette a 6. pozíciót Vida Márktól. Az élen a vezetésért közben hatalmas csata alakult ki. Tóth Károlynak nem volt jó a kigyorsítása melyet Serbán és Szalavics is kihasznált. Szalavics ezzel átvette a vezetést, valamint Fáy is felállt a képzeletbeli dobogóra, mivel nagy nehezen le tudta gyűrni Tóth Károlyt. Ám ez nem tartott sokáig Tóth szemfüles módon vissza támadt és visszavette Fáytól a dobogó legalsó fokát. A csatának köszönhetően Nyárasdy is sokat hozott rajtuk. Serbán Norbertnek végül sikerült egy pazar manővert bemutatnia, amivel megelőzte Szalavicsot. A futam végéhez közeledve Fáy Andrásnak elment a kocsi tapadása, aminek következtében visszaesett egészen a 6. helyig. Ott Molnárral találkozott, az eredmény pedig a kisodródás lett. Molnár visszaengedte őt, de ezt követően megelőzte. A futamot végül 6 tizedes előnnyel ugyan de Serbán Norbert nyert meg, őt követte Szalavics József, majd Tóth Károly. Nyárasdy István behozta a Ladát a 4. helyre, míg Vida Márk az 5. lett. Molnár Attila lett a 6. a sorban, míg Fáy András ezúttal csak a 7. helynek örülhetett. Ezzel a többiek hoztak néhány pontot Fáyn. Orbán Péter végül a 8. helyet szerezte meg, Bánfi Tuzson pedig a 9.-et. A 10. helyet Gál Gergő szerezte meg, ami a 2. futamon egy pole pozíciót jelentett számára. További sorrend: Szabó Tamás, Fáy Antal, Csordás László, Langermann Péter, Bánfi Merse, Cséplő Máté és Kackstetter Dániel. A futamnak tehát nem volt kiesője.

A második futam rajtja is mondhatni zökkenőmentesen lezajlott. Bánfi Tuzson és Molnár Attila azonban megtalálták egymást, kis híján mindketten kiestek a futamból. Az esetért mindketten a BT-től figyelmeztetést kaptak. Ugyanakkor csak a mezőny utolsó helyeire értek vissza. Az élen a rajtot követően Gál Gergő állt. Az eset miatt Szalavics József az utolsó helyek egyikére esett vissza. Vida Márknak sem sikerült túl jól a rajtja, ellenben csapattársával, aki a rajtot követően már a dobogón állt. Vida Márkot folyamatosan nyomás alatt tartotta Serbán Norbert. Előtte Nyárasdy István haladt. Kackstetter Dániel hirtelen manőverének köszönhetően nem tudott kijönni a sóderágyból és feladta a 9. helyről a futamot. Gál Gergőt Orbán Péter követte, aki nem igazán tudott közeledni rá. Fáy András Tóth Károlyt kapta meg a nyakába. Langermann Péter és Szabó Tamás is egymásra találtak. Péter kereste a hibát Szabó autózásában. Serbán Norbertnek a 4. körben sikerült megelőznie Vida Márkot. Orbán Péter a 4. körtől talált valamit, remek autózással feljött Gál Gergőre, akit az 5. kör elején sikerült meg is előznie, köszönhetően Fáy András lökdösődésének is, amit Gál Gergő ellen mutatott be. Nyárasdy István és Gál Gergő a két csapattárs is találkozott egymással. Fáy ennek köszönhetően még egy helyezést veszített, majd Serbán Norbert is elment mellette. Tóth Károly haladt ekkor a 8. helyen, aki első sorból követhette az adok-kapokot. Langermann Péter és Szabó Tamás is oda-vissza előzgették egymást, melynek köszönhetően Cséplő Máté rájuk is ért. Serbán Norbert nem elégedett meg a 4. hellyel ezért mindkét Vestat elakarta kapni és el is kapta. Nyárasdy közben csapattársát, Gált is megelőzte. Gál Gergő a 9. körben Vida Márkkal szemben is vesztett egy pozíciót. Tóth Károly sem volt elégedett a 7. helyével, ezért Gál Gergőt és Fáy Andrást is igen keményen legyűrte. A futam vége előtt egy körrel a 2. helyen álló Serbán Norbert is rontott egyet, ami miatt visszaesett a 7. helyre. A futamot végül Orbán Péter nyerte meg közel 5 másodperces előnnyel Nyárasdy István előtt. A dobogó legalsó fokára Vida Márk állhatot fel. A 4. helyen Tóth Károly ért be, míg az 5. lett Gál Gergő. Serbán Norbert végül visszaelőzte Fáy Andrást, aminek köszönhetően 6. lett. Fáy András ezúttal is csak a 7. helyre hozta be a Hondat. A 8. lett Szalavics József, míg a 9. helyen Fáy Antal ért be. A 10. helyen Langermann Péter jött be. További sorrend: Bánfi Tuzson, Csordás László, Cséplő Máté, Szabó Tamás, Molnár Attila, Bánfi Merse és Kackstetter Dániel, aki már nem fejezte be a futamot.

Gratulálunk mindenkinek! A következő futam az osztrák hegyekben kerül majd megrendezésre, a Red Bull Ringen. A versenyzőket ott majd 2×16 kör várja majd a futamok megtételéhez. Sok sikert mindenkinek!

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.